Remodelarea cu grăsime, cunoscută sub numele de lipofilling, reprezintă o metodă chirurgicală minim invazivă în care se utilizează grăsime prelevată de la pacient pentru a corecta imperfecțiunile din alte zone ale corpului.

Această tehnică poate fi aplicată atât în scop estetic, pentru îmbunătățirea aspectului feței, diminuarea ridurilor, sau mărirea sânilor, feselor sau gambelor, cât și în scop reconstructiv, pentru corectarea cicatricilor depresive sau pentru reconstrucția sânilor în cazul sindromului Poland sau după o mastectomie.

În plus față de efectul de umplere volumetrică oferit de grăsime, cercetările recente au evidențiat beneficiile suplimentare ale țesutului adipos, care conține o cantitate semnificativă de celule stem și factori de creștere celulară. Aceste componente stimulează producția de colagen și îmbunătățesc calitatea pielii în zona tratată. De asemenea, se pare că transplantul de grăsime poate ajuta la vindecarea rănilor cronice, precum cele cauzate de diabet sau radioterapie.

Lipofillingul este o procedură potrivită pentru pacienții cu vârsta între 45 și 60 de ani care doresc să corecteze ridurile profunde și să-și redefinească contururile faciale, precum fruntea, pomeții sau linia mandibulei.

Această tehnică reprezintă, de asemenea, o opțiune excelentă în chirurgia estetică sau reconstructivă a sânilor, permițând atât mărirea volumului sânilor, cât și ridicarea acestora. Procedura are efecte imediate, conferind sânilor un aspect natural. De obicei, mărimea și forma sânilor sunt ajustate treptat în 2-3 ședințe.

Grefa de grăsime reprezintă o opţiune excelentă în chirurgia estetică sau reconstructivă a sânului. Metoda poate fi folosită atât pentru mărirea de volum a sânilor, cât şi pentru ridicarea acestora. Efectul este imediat, sânul căpătând un aspect absolut natural. În timpul procedurii, mărimea şi forma sânului sunt modificate progresiv, până la un aspect considerat satisfăcător de către medic şi pacientă. În general se preferă o injectare stadială, în 2-3 şedinţe operatorii, la interval de 3-6 luni. (Dr. Sidonia Susanu – Medic Primar Chirurgie Plastică, Estetică şi Microchirurgie Reconstructivă)

Procedura implică prelevarea grăsimii din zonele donatoare. Prin intermediul unor canule de aspirație, după o infiltrare cu o soluție anestezică asemănătoare cu cea folosită în liposucție. Grăsimea este apoi prelucrată și injectată în zona tratată cu ajutorul canulelor de lipofilling. Aceste canule sunt atraumatice, reduc durerea și sunt bine tolerate de majoritatea pacienților.

Recuperarea după procedură este minimă, iar pacientul poate pleca acasă imediat după operație. În primele zile pot apărea echimoze (vânătăi) în zona de prelevare a grăsimii, care se resorb în 2-3 săptămâni. Edemul (umflarea) în zona tratată este maxim în zilele 3-5 și dispare complet în două săptămâni. Pacienților li se pot prescrie medicamente antiinflamatoare și antialgice pentru a controla disconfortul postoperator.

De asemenea, se recomandă evitarea efortului fizic. A expunerii la temperaturi ridicate, saunei și a consumului de alcool în primele 14 zile după procedură. Fumatul trebuie evitat timp de cel puțin 6 săptămâni după operație.

Complicațiile potențiale ale lipofillingului includ neregularități ale pielii, leziuni ale pielii sau nervilor superficiali cu modificări persistente ale sensibilității cutanate, infecții, formarea de hematoame, embolia grăsoasă sau tromboză venoasă profundă, acumularea excesivă de fluide, anomalii de cicatrizare a inciziilor pentru canule, complicații legate de anestezie și durere persistentă. Aceste complicații sunt rare, dar trebuie raportate imediat medicului pentru evaluare și tratament suplimentar, dacă este necesar.