Botox-ul NU este destinat măririi buzelor! Principalul efect al injecțiilor cu Botox constă în relaxarea musculară. Cât durează acest efect? Acțiunea acestei substanțe asupra musculaturii poate dura câteva luni. Este evident că botoxul nu poate fi folosit pentru augmentarea buzelor…

Toxina botulinică este adesea asociată cu procedurile estetice, dar utilizarea sa principală este în tratamentul medical. Cea mai cunoscută marcă comercială de toxina botulinică este Botox, iar utilizarea sa în domeniul cosmetic a devenit larg răspândită… în ceea ce privește legătura cu mărirea buzelor, trebuie menționat că toxina botulinică NU este folosită pentru a mări buzele. Pentru mărirea buzelor, se utilizează substanțe de umplere, cum ar fi acidul hialuronic, care pot adăuga volum și contur buzelor.

Toxina botulinică acționează prin blocarea semnalelor nervoase către mușchi, determinând relaxarea acestora. Cu toate acestea, utilizarea medicală a toxinei botulinice, sub formă de Botox sau alte branduri comerciale, a fost revoluționară în tratarea unor afecțiuni medicale și în industria estetică.

Numeroase utilizări medicale

1. Tratamentul Tulburărilor Musculare

• Spasme musculare. Toxina botulinică este utilizată pentru a trata spasmele musculare dureroase, cum ar fi cele asociate cu distonie cervicală (torticolis spasmodic) sau cu alte condiții care implică contracții musculare involuntare.
  • Spasticitate. Este utilizată pentru a trata spasticitatea musculară asociată cu afecțiuni precum scleroza multiplă sau leziunile cerebrale traumatice.

2. Tratamentul Afecțiunilor Neurologice

• Migrene cronice. Existența unor studii sugerează că injecțiile cu toxina botulinică pot ajuta la reducerea frecvenței și severității migrenelor cronice.
  • Neuralgia trigeminală. Unele cercetări indică eficacitatea toxinei botulinice în ameliorarea durerii asociate cu neuralgia trigeminală.

3. Tratamentul Hiperhidrozei (Transpirație Excesivă)

• Toxina botulinică este utilizată pentru a trata hiperhidroza, reducând secreția glandelor sudoripare și controlând astfel transpirația excesivă.

4. Afecțiuni Oftalmologice

• Blefarospasm. Aceasta este o condiție în care pleoapele se contractă în mod repetat. Toxina botulinică poate ajuta la relaxarea mușchilor și la reducerea acestor spasme.
  • Strabism (Ochi șchiop). Prin controlul selectiv al mușchilor oculari, toxina botulinică poate fi utilizată pentru a corecta unele forme de strabism.

5. Tratamentul Incontinenței Urinare

• Toxina botulinică poate fi utilizată pentru a trata incontinența urinară de tip urge, în special în cazul pacienților cu vezică hiperactivă.

6. Chirurgia Plastica și Reconstructivă

• Uneori, toxina botulinică poate fi folosită pentru a ajuta la controlul contracțiilor musculare în timpul procedurilor de chirurgie plastica și reconstructivă, cum ar fi chirurgia de reconstrucție a sânului.

7. Alte Afecțiuni

• Există cercetări în curs pentru evaluarea utilizării toxinei botulinice în tratarea altor afecțiuni, cum ar fi durerea cronică, tinitusul (zgomote în urechi) și chiar tulburările psihiatrice.

Studiu: Botulinum Toxin Application in Facial Esthetics and Recent Treatment Indications (2013-2018) »